Function 2007 játékfejlesztő compo
Idei újdonságunk a versenyek körében a játékfejlesztő compo - a feladat egyszerű: készíts szórakoztató, egyszerű (vagy éppen bonyolult) számítógépes játékot, amivel a közönség party során játszhat!
A szabályok a következőek:
- A játék tömörítve nem lehet nagyobb 16 megabyte-nál.
- A játék nem írhat a merevlemezre, csak a saját könyvtárán belül!
- Bár nem kötelező, javasoljuk, hogy legyen a játékban valamilyen több-játékos üzemmód is - ez általában sokkal szórakoztatóbb, és több embert von be a játékba. (Az, hogy ez hálózatos vagy helyi multiplayer, az mindegy.)
- A játékot ne kelljen telepíteni!
- A játékot neked kell a helyszínen bemutatni a közönségnek; ebből következik, hogy a többi kategóriával ellentétben ide nem fogadunk el e-mailben küldött nevezéseket. (Nem, mi nem fogjuk helyetted bemutatni. Előny továbbá, hogy ha kell, az orrod alá tudunk dugni egy mikrofont, amivel tudod kommentálni az eseményeket.)
- A bemutatásra kb. 3-4 percet kapsz. Természetesen nem fogjuk stopperrel mérni az idődet, de ha nem sikerül ennyi idő alatt bemutatni a játékod lényegét, az sajnos nem a mi hibánk lesz.
A játék tetszőleges platformon futhat, de van néhány szempont, amit érdemes figyelembe venni:
- A bemutatás után a játékokat a partyneten elérhetővé fogjuk tenni, hogy a közönség kipróbálhassa. Ha ezt az egzotikus platform miatt nem tudjuk megtenni, az valószínűleg nem tesz jót a szavazatoknak, mert az emberek nem tudják kipróbálni magát a játékmenetet.
- Ha a játékod olyan platformon fut, amit nehézkesebb bemutatni (pl. mert nincs szabványos videokimenete), akkor mindenképp szólj nekünk party előtt!
- Ha a platform valami miatt nem teszi lehetővé a fenti szabályok teljesítését (mert pl. nincs benne merevlemez vagy nem több-játékos üzemmódra lett tervezve), akkor megfelelő indoklás mellett természetesen kivételt teszünk.
Téma
Mivel a demoscene versenyek mindig is a korlátok által előhozott kreativitásról szóltak, ezért mi is úgy gondoltuk, hogy legyen egy kis csavar a történetben, és egy konkrét motívumot írtunk elő a játékoknak:
A játék alapötletének szerves részét kell hogy képezze a kör vagy a gömb.
Mit is jelent ez alapvetően? A lényeg az, hogy a játékban minél több és minél fontosabb szerepet töltsön be a fent említett motívum. Az mindegy, hogy milyen szerepről van szó - ez vonatkozhat a karakterekre, a játékeszközökre, a játéktérre, bármire; a lényeg, hogy minél több kör vagy gömb legyen része a játéknak.
Hogy egy példát is említsünk, a Pac-Man pl. nem igazán felelne meg ennek a kritériumnak, mert egyedül a főszereplő és a kis bogyók hasonlítanak egy körre. Azonban ha pl. a Pac-Man alapvetően koncentrikus körökből álló pályán játszódna, az már sokkal közelebb állna a témához. Jó példa még pl. a Freestyle-féle egyszemélyes Pong is - ugyan az ütő nem kör alakú, de minden más a játékban igen.
Ezt a szabályt nyilván nem fogjuk véresen komolyan venni, kivéve ha a játéknak látványosan semmi köze a koncepcióhoz - a lényeg, hogy a bemutatott játékokban legyen valami közös elem, amihez a közönség is tud viszonyítani.