*** Your browser doesn't support CSS - the page was automatically degraded to structure only. ***
English version

Function 2007 játékfejlesztő compo

Idei újdonságunk a versenyek körében a játékfejlesztő compo - a feladat egyszerű: készíts szórakoztató, egyszerű (vagy éppen bonyolult) számítógépes játékot, amivel a közönség party során játszhat!

A szabályok a következőek:

A játék tetszőleges platformon futhat, de van néhány szempont, amit érdemes figyelembe venni:

Téma

Mivel a demoscene versenyek mindig is a korlátok által előhozott kreativitásról szóltak, ezért mi is úgy gondoltuk, hogy legyen egy kis csavar a történetben, és egy konkrét motívumot írtunk elő a játékoknak:

A játék alapötletének szerves részét kell hogy képezze a kör vagy a gömb.

Mit is jelent ez alapvetően? A lényeg az, hogy a játékban minél több és minél fontosabb szerepet töltsön be a fent említett motívum. Az mindegy, hogy milyen szerepről van szó - ez vonatkozhat a karakterekre, a játékeszközökre, a játéktérre, bármire; a lényeg, hogy minél több kör vagy gömb legyen része a játéknak.

Hogy egy példát is említsünk, a Pac-Man pl. nem igazán felelne meg ennek a kritériumnak, mert egyedül a főszereplő és a kis bogyók hasonlítanak egy körre. Azonban ha pl. a Pac-Man alapvetően koncentrikus körökből álló pályán játszódna, az már sokkal közelebb állna a témához. Jó példa még pl. a Freestyle-féle egyszemélyes Pong is - ugyan az ütő nem kör alakú, de minden más a játékban igen.

Ezt a szabályt nyilván nem fogjuk véresen komolyan venni, kivéve ha a játéknak látványosan semmi köze a koncepcióhoz - a lényeg, hogy a bemutatott játékokban legyen valami közös elem, amihez a közönség is tud viszonyítani.